lørdag den 8. marts 2008

Jesper kids

Jeg har opdaget et behov i vores samfund. De fleste moderne subkulturer, musikgenrer, tøjstile etc. fokuserer på følelser som tristhed og vrede. Jeg kan faktisk slet ikke finde nogle, der fokuserer på ekstrem glæde og lykke (hvis du kender en, så informér mig venligst). Derfor vil jeg skabe en ny subkultur med tilhørende musiksmag: Jesper! I de andre ser folk triste ud, selv om de har det fint... Men som jesper kid ser man uhyggeligt lykkelig ud, uanset hvor frygteligt man har det indeni! Enhver psykolog ville sikkert sige, at det er en modbydelig idé, der ødelægger folks naturlige følelsesregister... Men ikke desto mindre kan det gå hen og blive sjovt.

Navnet Jesper stammer fra en pædagog i min SFO, dengang jeg gik i tredje-fjerde klasse. En af de der personer, der er så venlig, at han bliver latterlig og nem at gøre grin med. I ved, sådan en pædagog, som bare smiler og er venlig hele tiden.

Jesper er desuden et genialt navn, fordi det lyder lidt som "jester" (nar på engelsk).

Læg i øvrigt mærke til, at jeg rent faktisk har holdt mit løfte fra i går og skrevet noget ret fornuftigt (så fornuftigt som det bliver i min blog).

2 kommentarer:

n sagde ...

Faktis fokuserer emo-kulturen slet ikke på det triste i livet, men faktsik bare hvordan man har det, også glæde.

Men desværre er det blevet srejet ind på sådan noget trist noget :/.

Tapirernes Herre sagde ...

Ja, det er en skam, at det er blevet sådan. Heldigvis vil jesper kids kunne fjerne en stor del af de moderne emoers tristhed, så de kan dreje sig tilbage til grundidéen. Folk får nu en helt ny subkultur, som kan irritere dem, så emoerne næsten ikke behøver være triste mere. Jeg kan garantere at glade mennesker i længden er mere irriterende end triste mennesker.

Sig til, hvis min tekst er helt uforståelig, for jeg har selv lidt problemer med at fatte, hvad jeg prøver at sige... xD